Benite is geselecteerd als ambassadeur omdat ze zich voor de volle 100% inzet voor wat ze wil en er dan ook helemaal voor gaat! Ze heeft de juiste representatieve kwaliteiten en is een goede ambassadeur voor Zadkine en het mbo.
Benite stond in de finale van de wedstrijd Internationaal ondernemen van SkillsHeroes 2018 en is dit jaar, met haar mini-onderneming Charity Cup, als 3e geëindigd in de Student Company of the Year 2019-competitie.
Superleuk! Benite vindt het een eer en een mooie kans om het mbo te representeren. Ze is het er helemaal mee eens dat het mbo onderschat wordt en dat hier iets aan gedaan moet worden. Het mbo biedt juist iets moois aan studenten! Benite is heel benieuwd wat het "Dit is mbo-programma" gaat brengen!
Benite zou graag doorstuderen op het hbo, maar tussendoor gaat ze waarschijnlijk eerst een jaar werken bij haar huidige (stage)bedrijf en eventueel een aantal avondlessen volgen. Benthe's motto is: je bent nooit klaar met leren, of dat nou binnen het bedrijf is waar je werkt of op een opleiding of in een andere vorm!
Benite is simpelweg één van die mensen die het totaalplaatje vertegenwoordigd. De balans tussen zelfontplooiing door simpelweg te proberen, informatie op te zoeken en collega's bevragen waar nodig, is bewonderenswaardig. Dat gekoppeld aan eigen initiatief, een goede werklust, een gezonde dosis humor en het inschatten van mensen zorgt ervoor dat je al snel niet meer het idee hebt dat je met een stagiaire te maken hebt. Toen het moment daar was hebben we ook snel geschakeld en Benite bereid gevonden bij ons in dienst te treden.
"Volkomen terecht! Als er een betere kandidaat is/was, zou ik deze graag ontmoeten!"
Benite heeft samen met drie medestudenten voor haar opleiding een mini-onderneming op moeten starten. Dit is Charity Cup geworden. Hiermee zijn ze derde geworden in de landelijke finale van de Student Company van het jaar 2019.
Charity Cup is een duurzame warme drankenbeker van bamboe-vezel en natuurlijke siliconen. Idee achter de beker waarvoor door de studenten het design werd geselecteerd, is dat je hem telkens navult. Thuis, maar ook onderweg want hij past bijvoorbeeld in de uitgiftemachines van koffiebranders en -ketens. De beker wordt verkocht onder de conceptnaam Charity Cup. De helft van de winst gaat naar het Rode Kruis/de Rode Halve Maan.
‘Driemaal duurzaam’ zeggen Benite en haar medestudenten over hun Charity Cup, want anders dan veel plastic bekers laten de bamboebekers geen deeltjes los. Goed dus voor mens, milieu en het goede doel.
(infocharitycup@gmail.com)